Followers

Wednesday 1 February 2012

DuriNg tHe HoLiDaY...

assalamualaikum....

hmmm...
kali ni aku nak cite kat u all
apa aku da wat sepanjang cuti aku kat umah..

cuti aku bkn lama mana pun..
just 3 minggu je..
pejam celik, pejam celik,
dah tinggal seminggu je baki cuti aku.

pada u all yg sama2 cuti sem ngan aku,
apa korang wat?
aku??
aku duk umah je..

aipp!!!
x boring ke?
aku x tau kat org lain
tp kalau aku,
jadual sentiasa penuh.
sangat2 penuh...
hah?? x caye??
haaa....
meh aku story..

bangun pagi,
aku akan wat kje umah..
(ala2 suri umah sepenuh masa..)
serba serbi aku wat la
dari kemas umah, basuh baju, sidai baju, basuh pinggan
(bla.. bla.. bla..)

then bila da clear semua,
aku gi kedai..
heh, bukan beli barang..
dan bukan jugak nak bergosip ngan tokey kedai.. (ish3..)
tapi aku tolong mak n akk aku jaga kedai.. 
sbb diorang niaga kedai runcit n warung kopi..

haa.. ni la kedai kami.. =)

then...
kalau agak2 petang tu x ramai orang..
cuaca pulak cantek je...
aku ngan mak aku gi nyapu laman jap..
al maklum la..
kedai ngan umah sebelah je..
ngesot pun sampai..
huuu


kadang2 si kecik shasha ngan adik gurl aku pun join gak..

 kalau x bnyk daun gugur,
wat la aktiviti lain
contohnya, berkebun..
*bantu mak tanam pokok bunga orkid..


atau, berkebun lagi... (errr....)
*contohnya cabut rumput kat pasu bunga...


dan berkebun lagi.... (heh, again??!!)
* wat la pe yg patut.. hehe


huih...
letih kalau hari2 macam ni..
err.. tapi ..
memang hari2 life aku mcm ni..
adeeiii...

but,
the best part..
haaaaa....
lepaking n tea time kat pangkin..
yeah!!!


bila da area2 kul 5.30 or kul 6,
kitorang balik la ke kedai gi..
untuk closing
sbb kedai tutup kul 7..

bila malam menjelma..
aku akan duk ngadap benda petak 2 (tv)
sampai la aku boring
sambil2 berzikir ngan hanset.
(huu.... messaging my beloved la..)
biasanya sms... sms.. and keep sms..
 sampai la aku lelap..
ngee..
(saje la kan nak bagi celcom 2 kaya cepat.. huu)

so,
berdasarkan story aku,
nak aku nyatakan kat sini,
duk umah rasa boring?
adalah mitos semata!!!
aku x rasa boring pun la..

kalau u all rasa boring gak duk umah,
ce try wat pe yg aku wat ni tiap ari
sure jadual korang penuh punye la
hehehe

k la... smpai sini saje..
da ngantuk,
 nak tido..



p/s: x bestnya cuti sbb jauh ngan kawan2 dan insan tersayang....

No comments:

Post a Comment