Followers

Saturday 21 May 2011

kErja oH kErja.....

assalamualaikum...... 

hari ni aku nak citer pengalaman minggu pertama aku kerja... ngeh3...

actually bukan kerja la.. tapi wat aktiviti sukarelawan. sbb... aku wat praticle..
practical plak kat pjabat kerajaan.. so ne ada gaji kan..
kira wat aktiviti sukarela la 2.. ngee...

1st day mendaftar, ada 10 org semuanya budak practicle termasukla aku...
aku dpt department kewangan ngan sorang lagi budak Chinese
pas 2 da selesai lapor diri kitorang d bawa jalan2 pusing kawasan 2...
opss! lupa nak inform,
aku practicle kat 
Majlis Perbandaran Kluang..
yeah... maka bermulalah aktiviti aku sebagai pekerja opis...
ngeee...

alhamdulillah kat sana mmg best!!!
kul 7.59 biasanya ada bacaan doa.
doa sebelum memulakan kerja, 
mudah2an sgala urusan berjalan lancar..
kalau ari jumaat plak ada bacaan Yassin beramai2.
time 2 semua department akan turun kat bilik meeting
n baca yassin secara beramai2...
mmg rasa unite la time 2, coz time 2 kita akan jumpe semua org n hubungan diorang sgt2 rapat.
boleh d katakan semua org kat sana tau nama setiap staf
even diorang lain department
the best part bila waktu punch card pagi2
aku perhatikan semua org akan salam antara satu sama lain,
tanya khabar n say morning x kira la atasan or cleaner skali pun.
secara jujurnya, aku mmg terharu giler la tengok ukhwah diorang
cayalah!!! u all mmg terbaik!!! hehe


tmbah best bila aku dpt akk2 n abg2 staf sana yg best2 semuanya.
atasan aku pun sporting je..
en reza, en mahad, en zainal n en fauzan atasan aku.
tiap kali lalu meja aku, mesti diorang akan tegur..
da mkn?? x balik umah time lunch ni?? sihat?? 
n mcm2 soalan lain la..
mmg caring abis la... 
kalau bagi kje pun, bila aku x tau nak wat, diorang x prnah marah pun..
ngee... best2!! 
kak sue, kak nor, kak long, abg nasir n khirul pun best gak coz diorang selalu lepak sama2 ngan aku
duk menyembang n bagi nasihat mcm2 kat aku
so x la aku bosan sgt..

tapi seriesly... 
yg buat spoil gile adalah keadaan muka aku
nak tau .. shari sebelum aku mula practicle..
muka aku kene minyak panas gara2 goreng jemput2 (cekodok) ikan bilis..

AAARRGGGHH!!!!!
so, masa 1st day 2 rasa confident level 2 x ada sgt2
tunduk je muka 2...
mak aku kata, muka aku da mcm samseng...
kejamnya statement...

hope naik kje next week,
muka aku da ok sikit..
hopefully...
doakan moga muka aku kembali pulih seperti sedia kala k...


No comments:

Post a Comment